Live life to the fullest, it only happens once - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Staschja Bruls - WaarBenJij.nu Live life to the fullest, it only happens once - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Staschja Bruls - WaarBenJij.nu

Live life to the fullest, it only happens once

Blijf op de hoogte en volg Staschja

09 Maart 2014 | Australië, Brisbane

G'day everyone!

Ik ben nog steeds erg blij dat ik vorig jaar de keuze heb gemaakt om mijn dromen te gaan waarmaken. Het is iedereen aan te raden; het maakt je gelukkig! Ik heb altijd al genoten van de kleine dingen in het leven maar dat krijgt nu een heel andere dimensie. Het luisteren naar muziek, genieten van de zon, mensen kijken, gewoon ergens zitten en een boek lezen, een kopje koffie drinken en genieten van stilte of juist van het lawaai dat mijn nieuwe vrienden maken als we met z'n allen aan tafel zitten. Het leven is wat je er zelf van maakt en ik probeer er het mooiste, leukste, meest waardevolle leven van te maken als ik kan! Positief denken maakt alles makkelijker, zelfs moeilijke momenten worden erdoor verzacht. Af en toe denk ik aan de speciale mensen in mijn leven en voel ik een korte steek in mijn hart omdat ik ze mis, maar de gedachte dat ze trots zijn op wat ik doe maakt veel goed.

Zo, genoeg sentimenteel gedoe! Ik zal jullie nog even inlichten over de afgelopen paar weken.

Ik zat dus nog twee weken bij Amanda thuis en dat was eigenlijk net een weekje teveel. Om mezelf bezig te houden ging ik 's ochtends vroeg (vanwege de warmte) hardlopen en deed ik veel dingen in en om het huis. We zijn twee keer uitgegaan in Hamilton, de stad (zoals Maastricht voor de omwonenden), waar ik mijn ogen uitkeek bij het zien van de schaars en slechte geklede (jonge) locals. Op Valentijnsdag ben ik met 3 meiden een hapje gaan eten om te vieren dat we lekker geen vriend hebben. De dag erna hadden we het feestje van het broertje van Amanda, Quinn, die 18 geworden was. Ik stond versteld toen de voorbereidingen voor 'the poolparty' begonnen. We gingen inkopen doen bij een soort sligro, niet gek dat doen wij ook, en kregen een rekening van zo'n €500 gepresenteerd. Sorry!!!! En dat was nog niet alles want daar zat de drank niet eens bij! Het zijn rijke mensen zoals ik al zei. Het was een leuk feestje in ieder geval. Samen met Amanda ging ik haar grootouders 2 keer opzoeken die heel mooi wonen op de North Shore van Auckland. Huis aan het strand (letterlijk), lekker zwembad en een douche waarbij je over een randje naar de zee kunt kijken terwijl je doucht.

Vanuit het huis van haar grootouders gingen we naar het vliegveld op de dag dat wij allebei terug vlogen naar Brisbane, de 25e. Helaas vloog Amanda om 9.00u en ik om 20.45u. We waren dus om 7.00u al op het vliegveld en ik heb een nieuw record gemaakt voor wachttijd op een vliegveld; 14 uur! Maar ik heb me niet verveeld, een boek doet wonderen en alle mensen die er rondlopen ook. De laatste twee uur ontmoette ik nog een leuke meid die na 6 maanden terugvloog naar Nederland waarmee ik gezellig heb zitten kletsen tot in het vliegtuig.

Toen ik in Brisbane de aankomsthal inliep werd ik helemaal warm vanbinnen. Wat een heerlijk gevoel om weer terug te zijn in dit schitterende land! Alsof iemand me in de armen nam en verwarmde. Ik boekte een shuttlebus naar mijn hostel en daar zat Mabel op me te wachten! Wederom een reünie! Samen hebben we een aantal hele leuke dagen gehad en zij introduceerde me ook bij de mensen die zij al had leren kennen. Meteen de eerste avond hadden we een bbq bij de lagoon (een kunstmatig aangelegd strand met zwembad in het midden van de stad) en zo leerde ik iedereen kennen. Met deze mensen heb ik een super leuke 2 weken beleefd. Van gezamenlijk noodels eten tot op zondag voor $2 biertjes drinken in een sportbar die Melbourne Hotel heet. Er zijn voornamelijk veel Fransen, Duitsers, Engelsen en Hollanders maar er lopen ook een verdwaalde Italiaan, Canadese meid en nog wat andere nationaliteiten rond. Het is een leuk hostel met zwembad en jacuzzi en er hangt een gezellige sfeer die ervoor zorgt dat het als familie/thuis voelt.

Afgelopen dinsdag heb ik Mabel ingeruild voor Marjolein die vanuit Tasmanië naar Brissy kwam. Na een aantal dagen in samen hebben we nu een nieuw reisplan gemaakt want hoe zeer ik ook mijn best heb gedaan, ik heb geen werk gevonden (het is ook wel een moeilijk seizoen nu). Morgen vertrek ik naar Surfers Paradise waar ik Marjolein weer zie (die is naar Byron Bay gegaan waar ik al geweest ben) en na 2 nachten gaat onze Eastcoast trip beginnen. Dan ga ik alle hotspots af; Fraser Island, Whitsundays, Magnetic Island en uiteindelijk eindigen we in Cairns waar we waarschijnlijk mijn verjaardag uitbundig gaan vieren. Ik zal er de volgende keer alles over vertellen.

Ik vond de volgende quote op internet toen ik zocht onder 'live life the fullest' wat wil zeggen dat je volop moet genieten van het leven omdat het zo voorbij kan zijn en je maar 1 keer de kans krijgt.

“Dance. Smile. Giggle. Marvel. TRUST. HOPE. LOVE. WISH. BELIEVE. Most of all, enjoy every moment of the journey, and appreciate where you are at this moment instead of always focusing on how far you have to go.”
― Mandy Hale, The Single Woman: Life, Love, and a Dash of Sass

Vandaag ga ik nog even genieten van mijn zondag die tevens mijn laatste dag in Brisbane is, een stad waarin ik me goed voel en die ik waardeer voor haar veelzijdigheid.

Veel liefs,

Staschja

  • 09 Maart 2014 - 04:34

    Nikki:

    Mooi verhaal meis!
    Jammer dat we elkaar hier waarschijnlijk niet meer tegen komen, maar we moeten zeker in NL afspreken!!!
    Heel veel plezier aan de oostkust!
    Xxx Nikki

  • 09 Maart 2014 - 04:58

    Maud Dupont:

    Hoi dat klinkt goed. Hier heb je wijze woorden gesproken in een voor jou zeer inspirerende omgeving!
    Geniet! Xx Maud.

  • 09 Maart 2014 - 11:34

    Marel:

    Hey,

    Leuk verhaal! Grappig om over die plekken te lezen waar ik nog naar toe ga!
    Ik ben vanaf 15 maart in Cairns en reis dan omlaag, dus wie weet komen we elkaar nog tegen!

    Xx marel

  • 09 Maart 2014 - 14:37

    Anouk:

    Hoi Stasj,
    wat leuk om te lezen, weer! Vind het sjiek dat je zo'n geweldige tijd hebt, en er zelf van maakt! mooi mooi mooi! Hier in Heer wordt ook zeer regelmatig aan jou gedacht ;-) Leuk om dan te lezen wat je gedaan hebt! Heel veel plezier weer de komende tijd!

    XX! Hans en Anouk

  • 09 Maart 2014 - 18:27

    Anne :

    Lieve Stassie! Wat een heerlijk verhaal!! Leuke tijd gehad met Amanda zo te lezen, zo onwerkelijk voor mij die haar ook ooit ontmoet heeft en hier nu in het 'gewone' Nederland zit. Maar volgens mij heb je het daar wel goed gehad ;)! Brisbane voelde je zo te lezen ook geweldig op je gemak, wat fijn meid.

    Op naar een nieuw avontuur met Marjolein! En iets om heerlijk naar uit te kijken your birthday ;)! Cor is btw rond de 25ste in Cairns voor een week volgens mij.

    Dikke kus en niet te vergeten een hele dikke knuffel voor jou

  • 10 Maart 2014 - 11:53

    Remco:

    Alweer 'n sjiek verhoal zus! En veural natuurlijk fijn um te leze dat 't dich zwa good bevilt:) Geneet d'r van!
    Poen!

  • 10 Maart 2014 - 14:08

    Do:

    Wat leuk!!! klinkt goed, heel veel plezier daar en geniet nog meer
    liefs

  • 10 Maart 2014 - 18:51

    Noortje:

    Hoi Staschja

    Alweer zo'n leuk en enthousiast verhaal
    Geniet er maar van
    Dat doon veer auch hie in Limburg met dat prachtige weer van de aafgeloupe daag.
    Dien pap en mam koome veer euveral tege.
    Groetjes en nog vöäl plezeer doa in the outback
    En es te skippy tege keums doog höm de groete van os

    Peter en Noortje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Staschja

Actief sinds 06 Jan. 2011
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 34135

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 24 Juni 2014

Op naar backpackersparadijs!

01 Februari 2011 - 11 Juli 2011

My journey into the big world

Landen bezocht: