Party hardy, regen en Koo Laab - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Staschja Bruls - WaarBenJij.nu Party hardy, regen en Koo Laab - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Staschja Bruls - WaarBenJij.nu

Party hardy, regen en Koo Laab

Door: Staschja Bruls

Blijf op de hoogte en volg Staschja

23 Maart 2011 | Thailand, Phuket

Lieve mensen,

Het is weer een tijdje geleden sinds jullie iets van mij gehoord hebben. Daarvoor mijn excuses. Maar ik heb zo’n ontzettend leuke momenten gehad! Die kan ik dan nu weer met jullie delen.

Op vrijdag 4 maart had ik mijn eerst GM meeting. Ik mocht aanwezig zijn bij de wekelijkse management meeting. Op zich wel interessant om te horen wat er allemaal gebeurd en hoe mijn Nederlandse General Manager Engels praat, haha.

5 maart was ik precies 1 maand in Phuket, tijd voor een feestje dus ging ik uit met Yannic, Amanda en Eric en hadden we een super avond. Mijn ochtend en de daarop volgende 10 uur werken waren dan ook iets minder, maar goed, je bent jong en je wil wat. Anne kwam me ’s avonds ophalen en we deden nog gauw een drankje in patong, koffie voor mij.. Ik bleef bij Anne slapen en moest de dag erna weer werken.

Vanaf 9 maart begon mijn extreem heftige week. Ik ging samen met Amanda en Edgar (één van de andere trainees) uit in Patong en we leerden een aantal Zweedse jongens kennen. Ik vond ze nogal raar maar Amanda vond ze fantastisch, 1 in het bijzonder. We bleven over met die ‘bijzondere’ kerel en met een andere die ongelofelijk dronken was. Toen we even later in één van onze favoriete stekkies stonden was de bijzondere kerel verdwenen. Na een kwartiertje was die nog niet terug, na een half uur ook niet en zelfs niet na een uur. Hij had zijn zogenaamde beste vriend die te dronken was om nog op zijn benen te staan en die een hoop stennis schopte, aan zijn lot en ons overgelaten en was dit blijkbaar vergeten even van tevoren met ons te bespreken. Ik was dus nogal afgeknapt maar mijn vriendin niet.

De dag erna was ik lekker vrij en heb heerlijk gerelaxt op het strand. ’s Avonds lekker Hollands met Yannic friet speciaal en een broodje kroket gegeten in de Dutch Inn. Met een lekker biertje en Guus Meeuwis op het scherm hadden wij een prima diner!

Ook vrijdag was ik nog vrij. Heb mijn dag in patong doorgebracht en met Eric nog iets gedronken op het strand. Ik voelde een sportieve bui aankomen, heb mijn sportiefste kleren aangetrokken en ben gaan rennen op het strand. Na behoorlijk wat keren op en neer trok ik mijn kleren uit en sprong in de zee, hoe chill is dat? ’s Avonds gingen we weer uit tot in de vroege uurtjes. Wederom met Yannic, Amanda en Eric. Eric had een logee thuis en die ging ook mee, Jan. Woont in Singapore, werkt daar ook, is iets ouder dan wij (33) en is een superleuke vent. Mooie avond gehad.

Zaterdagavond ging ik met één van mijn Thaise collega’s mee uit eten met haar en haar vriendin, Amp en Gai. We gingen naar een Italiaan waar ik heerlijke wijn heb gedronken en lekkere risotto heb gegeten (één keer rijst meer of minder maakt toch niets meer uit). Daarna gingen we lekker uit en ontmoetten onze andere vrienden in patong, Great, Tomtom en wederom Eric en Jan. We hadden een geweldige avond en hebben heerlijk gedanst en het weer behoorlijk laat gemaakt. Hollanders zijn toch de echte diehards, ik bleef met mijn twee vrienden over. Jan vertelde me dat hij het heel leuk vond om eens met Thaise mensen uit te gaan, dat is toch wat anders dan met alleen Europese mensen. Met Gai kon ik het super goed vinden. Zij, Amp en Great zijn allemaal 28 en heel modern. Ze zijn niet zo als de oudere mensen hier in Thailand. Ze vinden dansen en drinken ook leuk, net als wij. Haha.

Onderhand zitten we op 13 maart. Ik ben weer iets gaan eten met Yannic. Het eten is gewoon niet zo lekker in de kantine van het hotel…

De dag erna, na mijn werk, gingen we weer uit (denk je dat we deze avond dan wat eerder naar huis gingen, niet dus). Eerst ging ik met Amanda, Gaetano en Robert (de assistant F&B manager die eigenlijk alles regelt wat betreft de Oversea Trainees) wat drinken. Voor zijn afscheid alvast. Hij zou donderdag naar Bangkok vertrekken om daar in Le Méridien F&B manager te worden. We gingen naar een Ierse pub met live muziek en superlekkere nacho’s. De rest was al in patong en natuurlijk vond ik hen terug in The Factory, waar we eigenlijk altijd heen gaan. Dat is zeg maar een combinatie tussen een café en een club, het is open en iedereen danst. Prima voor ons dus! Anne had al behoorlijk wat drankjes op dus ik zou terug rijden naar huis, bleef weer bij haar slapen. Toen we terug reden stortregende het echt super hard! We zijn helemaal doorweekt thuis gekomen.
Dinsdag moest ik ook gewoon weer werken maar woensdag had ik dan weer lekker vrij.

Ik heb eigenlijk voornamelijk weer een beetje aan het strand gechilled en ben Anne om 5 uur gaan ophalen met de scooter die ik gehuurd had. Ze had gewerkt in Banyan Tree in Bang Tao. Op de weg terug stopten we in Surin en hebben we lekker wat gesnackt aan een strandje. Aangezien het 6 uur, half 7 was hadden we een prachtige zonsondergang en daar moesten natuurlijk foto’s van gemaakt worden. We besloten om ook maar te proberen of we springend op de foto konden, en dat lukte! Zie facebook voor de resultaten. We hebben samen met Yannic en Joanna gegeten in een Italiaans restaurantje op Surin Beach. Ik nam orechiette met broccoli en Parmezaanse kaas dus ik voelde me even heel erg thuis. Dat is namelijk mijn lievelingspasta, om te eten en klaar te maken voor mijn familie en vrienden. Weer in Patong ben ik Amanda gaan ophalen en zijn we nog uitgegaan. We kwamen op een gegeven moment onze vrienden weer tegen in the Factory, Amp, Great en Ed. Gezellige avond.

Donderdag hadden we het afscheidsfeestje van mijn manager. Het was ergens op Karon Beach. Amanda en ik zijn met Robert zelf meegereden, na 1,5 uur wachten konden we dan eindelijk vertrekken. Het was een leuk feestje. Heel anders. Ik had nog nooit een feestje gehad met alleen maar Thaise mensen maar het is een aanrader. We betaalden allemaal een bedrag en konden bestellen wat we wilden, eten en drinken. Er stond ongelofelijk veel eten op tafel en het was echt lekker, maar zooo pittig! We dronken wijn, watermeloen shakes met wodka, whisky en nog veel meer. Ook hiervan heb ik foto’s op mijn facebook pagina staan, hilarisch. Op een gegeven moment vond mijn F&B manager het leuke om een veiling te beginnen. Wat er geveild werd? Hollandse, roodharige trainees! Voor maar 201 baht! Dat is 5 euro. Rond een uur of 9 zijn we naar huis gegaan omdat er toen iemand naar huis ging met de auto die niet gedronken had. Het was toen of nooit. Ongelofelijk hoe veel die mensen drinken en dat ze dan nog gewoon gaan rijden…

Zaterdag en zondag heerlijk Sex and the City gekeken met Amanda. Het weer was niet super en we moesten ook geld sparen omdat we dinsdag naar Splash zouden gaan, een waterpark.

Op maandagavond gingen we weer lekker uit met de hele groep en bleef ik weer bij Anne slapen.

De volgende ochtend, gister, gingen we met z’n allen naar Splash. Yannic, Joanna, Jos, Anne, Casper, Amanda en ik. Heerlijke dag gehad. Gelukkig konden wij goedkopere tickets krijgen via ons werk want de 1450baht (€36) die we eigenlijk moesten betalen waren het toch niet waard. Toen we terug reden rond 5 uur begon het te regenen en het stopte niet tot ’s avonds laat. Ongelofelijk. We waren echt doorweekt en hadden het koud. We zaten al 3 kwartier op de scooter en kwamen toen eindelijk aan in Kamala waar we iets zouden eten met z’n allen. Lekker gegeten voor een goede prijs. Daarna weer op de scooter door naar huis. Eenmaal thuis heerlijk warm gedoucht en een vest aangetrokken (!). Samen met Amanda weer Sex and the City gekeken en op tijd naar bed.

Vandaag is dus mijn laatste vrije dag weer en het regent al een hele tijd, erg jammer. Op deze manier wordt ik niet echt bruin he. Van de andere kant, zo mis ik Nederland wel niet zo erg met al die regen. Ik word er wel een beetje gek van, van al die regen de laatste paar dagen/weken. En het regenseizoen is nog niet eens echt begonnen… dat gaat wat worden!

Hoorde dat het bij jullie al wat beter weer is? Is mijn post dan toch eindelijk aangekomen.

Trouwens, heb ik jullie al verteld van mijn Thaise bijnaam, ik geloof t niet he? Die kreeg ik eigenlijk al vrij snel omdat Staschja blijkbaar toch een beetje moeilijk uit te spreken is hier. Mijn supervisor in het Thaise restaurant verzon er één voor me. Het is Koo laab (zeg koe laab) geworden, dat betekent roos. Dat is toch een leuke bijnaam he?! Dus nu noemt bijna iedereen me Koo laab. Ik vind het wel wat hebben.

Ik ga eens kijken of ik nog iets van mijn vrije dag kan maken. Ik denk dat ik mijn nieuwste, duurste en veel te roze bezit ga starten en patong inrij om iets te gaan eten.

Hoop dat jullie een beetje genieten van mijn verhaaltjes, tot de volgende keer, zal proberen iets eerder wat van me te laten horen.

Liefs uit Thailand,

Koo Laab

ps. ik begin me mijn Frans meer en meer te herinneren!

  • 23 Maart 2011 - 08:30

    Anouk:

    Lieve Stasj! Koo Laab! (da's een mooie inderdaad... als bijnaam een bloem, da's niet verkeerd ;))
    Jaa leuk weer een verhaaltje om te lezen! Zeker genieten we daarvan!!!
    Man, je vermaakt je wel goed daar hè!? Fijn dat je t zo gezellig hebt en leuke dingen doet! Ik ben je foto's ook ff aan het kijken op facebook... ziet er geweldig uit! Nog veranderingen op je werk of nog tzelfde? Geniet nog van je dag vandaag!
    dikke kus uit het yeeeees-inmiddels-zonnige Nederland :D

  • 23 Maart 2011 - 12:34

    Uncle Joe:

    Ha die Staschja!
    Leuk om te horen dat je het goed naar je zin hebt. Het lijkt wel of elke dag wel een feestje is voor je: lekker uit eten, drinken, parties met Noormannen; super!
    Leer je er ook nog wat zo af en toe? Of valt dat wel mee? Heb je nog plannen om over te stappen naar een ander hotel?
    Koo Laab klinkt leuk. Ik hoop dat het inderdaad naar de bloem is genoemd. In het andere geval stuur ik je wel fles Head & Shoulders :)
    Groeten uit een zonnig Zuid Limburg.
    Veel plezier en tot horens weer

    Jos Mieke Tim

  • 23 Maart 2011 - 17:15

    Remco:

    Hey Staschja!!!
    wat ein verhoale! ech sjiek! En wat vluug de tied, alweer mjhèr dan 'nne moand...
    Wat veur ein wirk deis ste noe? Ich hoop veur dich dat ste nog lekker gèt zon kriegs:D
    Grüße!

  • 25 Maart 2011 - 14:51

    Noortje:

    Hallo Koo Laab (roorsje) Ben blij dat je je draai gevonden hebt daar in Thailand
    Ik had al zo'n vermoeden toen we een tijdje geen bericht meer van je gekregen hadden
    groetjes

    Noortje

  • 29 Maart 2011 - 09:25

    Annie Jacobs:

    Hoi,Koo Laab
    Leuke naam hoor het is fijn om te horen dat je het nu zo naar je zin hebt,en geniet er maar lekker van.Wij genieten hier ook van het mooie weer in het weekend wordt het boven de 20gr. dan gaan we weer lekker wandelen en een terrasje pikken. Voor de rest is alles goed,Roy heeft zijn motor rijbewijs gehaald ,nukan hij gaan sparen voor een motor. Zo Staschja ik heb weer genoten van je verslag en we blijven je volgen. Groetjes van Huub,Annie,Marc,en Roy van Aan de Maas Oet Gaol

  • 01 April 2011 - 14:11

    Kryschja:

    Piet!

    Papa komt zo met de nieuwe auto naar huis :) Heel gezellig allemaal!
    M'n mondeling van Nederlands was trouwens ook gezellig, heb 'n 8 gehaald :D Joehoeeee!
    En de rest komt ook wel allemaal goed (geloof ik...)

    Hej Piet,
    viel spass dort!

    xxx Kryschja

    Ps. leuk verhaaltje ;)

  • 10 April 2011 - 10:19

    Noortje:

    Hoi Staschja
    Hartelijk gefeliciteerd met je 21 ste verjaardag.Op het moment dat ik dit schrijf is het bij jouw aan jouw kant van de wereld al bijna morgen maar hier is het nog lang zondag

    groetjes

    Peter en Noortje

  • 10 April 2011 - 18:25

    Annie Jacobs:

    Hoi, Staschja

    Proficiat met je 21ste verjaardag en een super mooie dag dat wenst je Huub, Annie,Marc en Roy en ook van Wilhelmien proficiat,hopelijk kun je met collegaas en vrienden je verjaardag vieren.Wij wensen je nog veel plezier en blijven je volgen.

    Groetjes, van oos allemoal.

  • 10 April 2011 - 22:11

    Nelly En Jean:

    Beter laat dan nooit:
    we wensen je van harte proficiat met je verjaaardag en hopen dat je een leuke dag heb gehad groetjes Nelly en Jean

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Staschja

Actief sinds 06 Jan. 2011
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 34181

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 24 Juni 2014

Op naar backpackersparadijs!

01 Februari 2011 - 11 Juli 2011

My journey into the big world

Landen bezocht: