What doesn't kill you only makes you stronger - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Staschja Bruls - WaarBenJij.nu What doesn't kill you only makes you stronger - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Staschja Bruls - WaarBenJij.nu

What doesn't kill you only makes you stronger

Door: Staschja Bruls

Blijf op de hoogte en volg Staschja

10 Mei 2011 | Thailand, Phuket

Lieve lezers,

Zo, onderhand zijn we alweer een maand verder sinds mn laatste verhaal. Ik heb ook zoveel gedaan in de tussentijd dat ik niet veel tijd had om iets te schrijven.

Aangezien het laagseizoen is begonnen, het regenseizoen van start is gegaan en we 180 van de 470 kamers gesloten hebben voor renovatie, heb ik nu wel tijd om een nieuwe blog te schrijven.

Zoals jullie begrijpen is het dus erg stil in het hotel, en dan te bedenken dat ik het al saai vond toen we vol zaten.. Normaal gesproken konden we zo'n 1200 gasten in huis hebben als we vol zaten. Nu is dat nog 700 a 800. Wat je hier ziet is dat heel Phuket wordt overspoeld door Russen. En het lijkt wel alsof al die Russen naar ons hotel komen. Je hoort andere mensen er zelfs over klagen en zeggen dat ze daarom niet meer terug komen. Ik begrijp wat ze bedoelen. Ik werk dagelijks met die mensen en de vooroordelen die ik had zijn niet helemaal ongegerond. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar over het algemeen zijn ze stug, onvriendelijk, bot en veeleisend. Ze zijn zowaar beledigd als ik vertel dat ik geen Russisch spreek. En zelf spreken de meeste geen woord engels. Als ik vraag: ' did you make reservations?' kijken ze me aan of ik, nou ja, engels spreek. Alleen het woord 'reservation?' of 'booking?' snappen ze ook niet dus.. Dan houd mijn kleine speech op.

Vorige maand hadden we gelukkig heel veel Australiers en dat vind ik wel leuke mensen. Als ik met hun praat is het net alsof ik met mensen uit Nederland praat. Zij zijn geinteresseerd in je verhaal en wie je bent, ze zijn nuchter, vriendelijk en dankbaar. Ik denk er zelfs over om, na behoorlijk wat aanbevelingen en aanbiedingen om in Australie te verblijven bij mensen thuis, mn volgende stage misschien in Australie te doen.Maar goed.

Over mijn bezigheden hier in het hotel. Er is niet veel veranderd. Ik werk in nieuwe outlets maar verder doe ik nog precies hetzelfde. 's Avonds werk ik in het Japanse restaurant, dat is wel leuk. Heel anders. Natuurlijk ivm het eten maar het team is ook leuk. Allemaal vrouwen en ze zijn heel lief. Het is het favoriete restaurant van de General Manager en die zag ik dan ook wat vaker. Zag omdat ie nu 6 weken op vakantie is.

Verder hadden we nog songkran, het Thai nieuwjaar. We zitten hier nu in 2554! Vreemd idee, qua jaartelling zo ver op ons vooruit maar wat betreft alle andere dingen zo ver achtergebleven. We hebben 100 schildpadden vrijgelaten in de zee! Ik heb er ook een vastgehouden. 's Avonds ging ik met Joanna, Yannic, Jos en Anne naar Bangla road, waar we altijd uitgaan. Een hele straat met allemaal barretjes en een paar grotere clubs. Wat een feest was het daar! Een hoge dj toren met harde muziek, iedereen is nat, fantastisch! Je bent nat omdat iedereen elkaar nat maakt met waterpistolen. Of je krijgt gewoon een bak water over je heen, effectiever. Mooie dag was dat in ieder geval.

Aangezien ik hier al 3 maanden ben heb ik mijn visum trip al gedaan. 2 weken geleden. Je moet namelijk na 30 dagen het land uit om een nieuwe stempel te halen en dan mag je weer terug. We zijn met een hele club (Joanna, Jos, Yannic, Anne, Casper, Bart en Clay) naar Maleisie gegaan, naar Kuala Lumpur. Ik had via Starwood goedkopere kamers geregeld in het Westin hotel. Toen we er waren hebben we de Maastrichtse stagieres die daar zitten ook nog gezien. We hebben 3 mooie dagen gehad en ik heb de mooiste hakken gekocht! We hadden ook bijna onze vlucht naar phuket gemist. We kwamen om 25 over 8 aan op het vliegveld en de vlucht vertrok om 20 voor 9! We renden als gekken over het vliegveld en ik hoorde mijn naam al door de speakers voorbij komen. Of we zo snel mogelijk naar de gate konden komen want het vliegtuig ging zo vertrekken. Wat een adrenaline! Ik vond het wel leuk en spannend, maar wel maar voor 1 keer.

In Maleisie wilde ik graag met mijn oma bellen want die werd 91 op maandag. Helaas deed geen van onze telefoons het daar dus ging het niet.

Terug in Thailand stond Koninginnedag voor de deur. Dat gingen we natuurlijk met alle aanwezige Hollanders vieren in The Dutch Inn. We hadden allemaal hetzelfde oranje t-shirt aan van die bar waar de Nederlandse vlag opstaat en een slogan. Hele leuke avond gehad en zelfs een frikandel speciaal gegeten. Heerlijk was die!

En nu begin ik langzamerhand de dagen af te tellen. Niet zo heel lang meer en dan kom ik weer naar huis. Vreemd dat ik dan een half jaar aan de andere kant van de wereld heb gewoond zeg. Vinden jullie dat geen raar idee? Ik ben wel iets wijzer geworden in mijn tijd hier. Ik weet bijvoorbeeld dat ik zeer zeer onwaarschijnlijk ooit nog in Thailand zal gaan werken. Maar goed, mijn vele jaren wijzere oma zei wel eens: wahste neet dwad van geis, dat maak dich allein mer sjterker (what doesn't kill you only makes you stronger). En dat is helemaal waar!

Tot over 2 maanden, heel veel liefs,

Staschja

  • 10 Mei 2011 - 14:14

    Uncle Joe:

    Hoi Staschja,
    Het wordt idd langzaam tijd dat je terugkomt want we hebben hier al weken fantastisch weer. Korte broek, t-shirt en slippers in NL en in het voorjaar nota bene. Ik geloof best dat je het daar wel gezien hebt in en om het hotel. Heb je er wat van opgestoken, behalve dan de ervaring dat hier niet jouw toekomst ligt?
    Donderdag gaan we naar Kryschja en we zullen je zeker missen lieverd!
    De groeten, enne dikke poen en tot gauw weer.
    Jos Mieke en Tim

  • 10 Mei 2011 - 15:05

    Pietie:

    Hoi zus,

    Als je na 30 dagen 'n visumtrip moest doen was je wel erg aan de late kant afgelopen maand ;)
    Zal wel wat contacten leggen voor je, als ik in Australië ben. Ben bijna jarig dus gaat helemaal goedkomen met dat sparen (zeker als ik ook nog ga slagen! hihihi).
    Erg lief trouwens die turtle! Echt leeuk! En je moet nog wat foto's maken van 't mini-fantje!
    In ieder geval, leuk verhaal weer Piet, maar helaas niks nieuws onder de zon (dat is skype schuld)! Ik ga weer lekker verder met leren voor mijn examens.

    Liefs, Kryschja

  • 10 Mei 2011 - 18:54

    Felice:

    Sawadee Stasj, leuk om weer te lezen wat je daar zoal meemaakt. Mooi dat je daar ook het nieuwe jaar hebt mee gemaakt. Is toch altijd weer speicaal is die Aziatische landen. Haha en echt heel vervelend dat je na 3 maanden even het land uit moet gaan;) Dan moet je idd maar ff naar Kuala Lumper;) Heel cool!:D Helaas ben ik je niet meer op kunnen komen zoeken toen ik in Cambodja&Vietnam was;) Maar nog maar 2 maanden en dan ben je alweer in Holanda! Geniet er nog maar van, want als je terug komt ga je het vast missen:P
    xxx Fe
    ps. Ik vind dat je een verstandige oma met leuke wijsheden hebt:D

  • 12 Mei 2011 - 02:26

    Inez:

    Hey Stas,

    Natuurlijk had ik het meeste al gehoord via de skype - met onderbrekingen of vertragingen - maar toch weer een leuk verhaaltje. Je oma heeft helemaal gelijk - ik ervaar hetzelfde hier in China.
    Azie is en blijft raar, maar toch leren we hier heel erg veel van. Lekker in Westerse landen volgende keer. Haha.

    Nou meid, ik hoef nog maarliefst 40 dagen te werken! (HIEPHOI) en een paar vrije dagen in het weekend - dan ben ik ook weer terug in ons mooie kikkerlandje.

    Lekker terrassen in Maastricht - en Rieu is er als ik terug kom! Gezelligheid.

    Heeel erg veel liefs vanuit Shanghai!

    xx Ienie!

  • 12 Mei 2011 - 17:28

    Maud Dupont:

    Ja die russen maken over de hele wereld het toerisme een stuk minder aantrekkelijk. Daar is nog niets op gevonden om dat te bestrijden.
    Dan maar de australiers en nog heel veel andere nationaliteiten, want als er iets leerzaam is dan is het de omgang met andere nationaliteiten wel. Dus laot mer goan. Groet Maud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Staschja

Actief sinds 06 Jan. 2011
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 34180

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 24 Juni 2014

Op naar backpackersparadijs!

01 Februari 2011 - 11 Juli 2011

My journey into the big world

Landen bezocht: