A different country, a new adventure - Reisverslag uit Bulwer Island, Australië van Staschja Bruls - WaarBenJij.nu A different country, a new adventure - Reisverslag uit Bulwer Island, Australië van Staschja Bruls - WaarBenJij.nu

A different country, a new adventure

Blijf op de hoogte en volg Staschja

14 Januari 2014 | Australië, Bulwer Island

G'day everybody!

Mijn kerst was erg gezellig, lekker en warm maar het was niet echt kerst. De moeder en twee goede vrienden van Ric waren er ook maar geen van hun gaf veel aandacht aan het feit dat het kerst was. Het was niet vervelend maar gewoon heel anders. In de zon zitten te zweten tijdens het scrabbelen is wel wat anders dan door het mooie Gäölse landschap wandelen met je winterkleren aan. Enfin, het was gezellig. Voor en na kerst hebben we nog voor vrienden van Ric gewerkt, voornamelijk in de tuin, en daarmee een beetje geld verdiend.

Op 28 dec was het tijd om verder te reizen en we besloten om om zes uur 's ochtends weg te rijden. Na 50 km zocht ik iets in mijn tas, zag mijn brillenmap en realiseerde me dat ik mijn bril op de badkamer had laten liggen... Dus reden we terug. Toen we 's middags bij een wc stopten merkte Mabel op dat er nog maar één van mijn slippers in de bus lag; heel fijn.
Dezelfde dag nog arriveerden we weer in Manly en zagen we de jongens (Frank en Lars) weer. Na een gezellig weerzien in de Bunkhouse (het hostel waar het allemaal begon) aten we met z'n allen in de Steyne.
We hadden nog een aantal leuke dagen in Manly met z'n drieën en zagen heel wat oude bekenden. Ik kocht nieuwe havaianas (de slippers), ging 's ochtends lekker hardlopen en we kregen een bekeuring omdat we ergens 10 minuten te lang hadden gestaan. Heel veel straten in Manly hebben een parkeerlimiet van twee uur, geen kaartjes of meters maar toch pakken ze je. Op de 29e verliet Marielle ons om haar vriendin Martine op te halen en samen in Sydney te verblijven. Mabel en ik gingen samen verder en een vriendinnetje van haar, Lieke, voegde zich bij ons. Ik voelde me een echte backpacker toen ik samen met Mabel op het strand ging douchen, inclusief shampoo en douchegel en in bikini uiteraard.

Met oud en nieuw gingen we naar Sydney waar Frank en Lars een appartement hadden gehuurd met drie anderen. Met heel wat mensen zaten we in een 2-persoonsappartementje en dronken Goon; vieze nepwijn waarvan je heel snel dronken (kunt) worden en ongelofelijke hoofdpijn kunt krijgen! Na het kindervuurwerk van negen uur gingen we de stad in, naar de achterkant van de Wharf (waar de ferry's aankomen). Overal zaten en stonden mensen op de straat en dat deden wij ook. De goon hadden we overgeschonken in water- en colaflessen en dat ging prima. We hebben niet al het vuurwerk gezien maar het was wel erg leuk! De eerste dag van het nieuwe jaar hebben we stevig ontbeten, vanwege de goon, en verder voornamelijk op het strand geslapen!

Op 2 januari checkten we in bij een nieuw hostel en gingen op weg om de bus terug brengen. Toen we terug naar Manly gingen wilden we liften. Er kwam een man naar ons toe gelopen die zei; "Girls, what are you doing?! It's illegal to hitchhike in Australia!!" Wauw, dat wisten we niet. Terug in het hostel bleek dat we heel leuke roomies (kamergenootjes) hadden. Samen met Katie uit Amerika gingen we een drankje doen en een hapje eten en uiteindelijk waren we om drie uur thuis! Wat een leuke avond was dat!
De volgende dagen gingen we lekker naar het strand met Katie en de Duitse meiden Kathrin en Mareike en hadden het heel gezellig.

Op 6 januari zouden we op de Mojo surftour gaan. We moesten om zeven uur bij het centraal station van Sydney zijn dus we stonden vroeg op. We hadden een kwartier extra ingecalculeerd voor de reis en namen zelfs de duurdere fastferry. Die bleek uiteindelijk niet zo fast.. Hij vertrok 10 minuten te laat waardoor wij te laat bij het station waren en de bus misten! Na even ontzettend hard te staan balen (en een beetje gevloek van mijn kant omdat ik nooit te laat kom), belden we met Mojo en legden alles uit. Er was niks aan te doen en de volgende bus die we konden nemen was uiteindelijk woensdagavond om elf uur. Via booking.com boekte ik een hostel in Sydney wat ongelofelijk was omdat zowat alles vol zat en daar liepen we vervolgens heen. Toen hebben we dus nog twee dagen in Sydney doorgebracht. We bekeken het van de zonnige kant en besloten dat we zo wel nog een keertje konden gaan karaoken. We hadden een super leuke avond en ik heb twee keer gezongen. De volgende dag ontmoetten we onze roomie die later was aangekomen, wederom een Amerikaan maar nu dus een jongen, Isaac. Met z'n drieën hebben we twee hilarische dagen gehad en woensdagavond vertrokken we dan alsnog. We zaten om 10 uur klaar bij het station zodat we de bus niet konden missen. Om zeven uur kwamen we aan in Woolgoolga waar Spot X (het surfkamp) was. Onze eerste surfles was om 10 uur en het ging goed! Ik dacht echt; ik kan dit! Totdat we om twee uur de tweede les hadden en het iets minder goed ging. Ik had heel erg last van het water in mijn oren, om aan te geven hoe erg; het zit er nu nog steeds in! Ik heb alles geprobeerd, van mijn hoofd schudden tot springen op één been tot olijfolie in mijn oor laten lopen! Nu heb ik maar druppels gekocht. Het waren vier erg leuke dagen met heerlijk eten, gekke mensen (de manager Kev is compleet gestoord), leuke activiteiten en natuurlijk zeewater in alle mogelijke openingen.
Op zondag stapten we om half zes in de bus en vertrokken naar Byron Bay waar wij één extra nacht hadden in de Arts Factorie, een heel groot complex met gewone kamers, containers, kleine tipi's (daar sliepen wij in) en grote tipi's. We gingen uit met meiden die we nog kenden van eerder en hadden wederom een leuke avond. Ik vertrok de volgende dag om 12 met de premier bus naar Brisbane. Dat betekende dat ik afscheid moest nemen van Mabel met wie ik nu al vanaf het begin samen reisde. We kwamen Isaac nog tegen dus ik heb hem gezegd dat hij goed op haar moet letten. Ik had nog een chinees gelukshangertje voor haar gekocht en daar was ze blij mee. Ik kwam rond drie uur aan in Brisbane en had een uur van mijn leven gewonnen want er is een uur tijdsverschil. Ik had een hostel naast het transit centre waar ik aankwam met de bus en de trein moest nemen naar het vliegveld. Ik vermaakte mezelf een beetje met door het centrum te lopen en 's avonds een hapje te eten en wat te drinken. Met drie Engelsen van mijn kamer dronk ik daarna nog wat in de bar en toen ging ik mijn tas inpakken. Ik was even vergeten dat dat een ander verhaal is als je moet vliegen! Oh mijn god, ik dacht echt dat het niet ging passen maaaar met mijn precisiewerk is het gelukt!

Nu zit ik dus op Brisbane Airport te wachten op mijn vlucht naar Auckland. Ik wordt opgehaald door de moeder van Amanda, mijn vriendinnetje in Thailand die uit Nieuw-Zeeland komt. Heel fijn wat dan hoef ik me even geen zorgen te maken over hostels en vervoer etc. Ik ben ook heel erg verkouden nu dus voel me niet optimaal maar goed, wie weet gaan mijn oren open in het vliegtuig. Positief denken. Ik zal waarschijnlijk na N-Z een nieuw verhaal schrijven dus in de tussentijd horen jullie even niks hier. Je kunt me wel altijd in de gaten houden via Facebook, vooral voor de foto's, dat gaat daar veel makkelijker namelijk!

Klaar voor een nieuw land, een nieuw avontuur en nieuwe mensen!

See ya!

Staschja

  • 14 Januari 2014 - 11:46

    Maud Dupont:

    Ik hoop dat je oren niet nog dichter gaan zitten en dat je door devlucht nog meer last krijgt!
    Maar zoals jezelf al zegt, je bekijkt het positief. je kutn nu wel een beetje surfen!
    Veel plezier verder, mooie ervaringen opdoen en vooral genieten, maar dat doe je optimaal.
    Lieve groet Maud.

  • 22 Januari 2014 - 14:54

    Felice:

    Gday Sheila! Living the good life! Je foto's zijn jaloersmaken en je verhaal met alle mooie plekken ook! Ik hoop dat je het goed naar je zin hebt in het prachtige land NEW ZEALAND:D Benieuwd naar je volgende avonturen:)

    xx Felice

  • 13 Februari 2014 - 11:01

    Marian De Haar:

    Hé Staschja. Het heeft even geduurd maar inmiddels heb ik je benaderd en je ervaringen bijgelezen. Wat een leven..... Geniet nog lekker van de avonturen en de mensen die op je pad komen. Ik kijk in ieder geval weer uit naar je volgende verhalen. Lieve groet Marian.

  • 05 Maart 2014 - 11:14

    Anne:

    Nee niet naakt douchen op het strand als een vrije vogel ;)?!! Super gaaf joh die Mojo surf toer! De verhalen zijn echt nog steeds jaloersmakend! Op naar het volgende verhaald :)! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Staschja

Actief sinds 06 Jan. 2011
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 34163

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 24 Juni 2014

Op naar backpackersparadijs!

01 Februari 2011 - 11 Juli 2011

My journey into the big world

Landen bezocht: