Pick me up before you gogo - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Staschja Bruls - WaarBenJij.nu Pick me up before you gogo - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Staschja Bruls - WaarBenJij.nu

Pick me up before you gogo

Door: Staschja Bruls

Blijf op de hoogte en volg Staschja

04 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

No worries people, we zijn veilig aangekomen in Bangkok.

Ons hotel is muy grande! Wij zitten in Tower B, kamer 22012 en 22013. Impressive? Vinden wij wel ja. Iedere keer als we het hotel, of beter, onze toren uit willen moeten we 2 verschillende liften en trappen nemen. We zijn ongeveer 10 min. kwijt voordat we echt buiten staan.
Als we dan buiten staan, nemen we een tuk-tuk voor 70 Baht (ongeveer €1.75), maakt niet uit waarheen. We hebben ons hier toegelegd op het afdingen en ik moet zeggen, we’re good at it!

De eerste dag zijn we er toch nog even op uitgegaan al waren we pas rond 14.00 uur op onze kamers. We gingen naar het MBK centre. Dat is een reusachtig winkelcentrum van 7 verdiepingen waar je echt alles kunt kopen. Er is 1 verdieping met alleen maar mensen die gsm’s verkopen, allemaal dezelfde, met allemaal dezelfde prijs. Hoezo concurrentie? We hebben Thais gegeten bij een Japanner, onze eerste Thaise maaltijd. Ik had een beetje vreemd vlees tussen m’n noodles in m’n soep maar het was wel lekker. Verder hebben we deze dag niet meer veel gedaan, we waren om eerlijk te zijn behoorlijk dood.

De tweede dag gingen we ’s ochtends om half 9 ontbijten (ontbijt is tot 10), althans IK ging om half 9 ontbijten. Schijnbaar is het voor jongens toch moeilijk om zich aan afspraken te houden. Een HALF uur heb ik moeten wachten!! Dat doen we dus niet meer. We hadden met Joanna en Rudy afgesproken dat we om 11.00 bij The Grand Palace zouden zijn. Wij waren op tijd, zij niet. This was going to be a long day. Het paleis was.. goud. We hebben het hele terrein afgezocht naar één of andere tempel waar ik twee jaar geleden een wit touwtje/bandje heb gekregen dat voor geluk zou zorgen als je het zou dragen tot het gewoon afviel. We hebben het niet gevonden..
We hebben het maar opgegeven en zijn over een marktje gaan lopen. Daar hebben we met z’n 5en een boottocht gemaakt langs allemaal ‘punten’. Toen we gratis brood meekregen om de vissen te voeren wisten we dat we, ondanks dat we al hadden afgedongen, waren afgezet. Maar goed, het was wel even leuk.

Daarna ging ik met de jongens verder en hadden we onze tweede aanraking met de Thaise keuken. Pad thai with sea food. Het was heerlijk!
Terug in het hotel hebben we lekker aan het zwembad gelegen. We hadden om 19.00 weer afgesproken met Joanna en Rudy. We gingen weer naar het MBK, Jos en Rudy hadden een gsm nodig. Daar hebben we ook gegeten en heb ik eindelijk mijn langverwachte en gewilde Abercrombie & Fitch vest gekocht! Alles lekker afdingen.

Toen het MBK dicht ging hebben we met z’n 5en een tuk-tuk naar Pat pong genomen. Met z’n 5en in een karretje dat eigenlijk voor 2 mensen bedoeld is, heel apart! In Pat pong hebben we gezellig wat gedronken en onze ogen uitgekeken. De dames staan in de rij om opgepikt te worden en je ziet de raarste combinaties. Hier hadden Yannic en Jos hun eerste aanvaring met de seksindustrie van Bangkok. Ze werden gevolgd naar het toilet en ze werden gevraagd of ze samen waren. Toen Yannic nee zei vertelde die kerel dat zijn vriend hem wel leuk vond, vervolgens werd er met hun geflirt etc.

Er was ons verteld dat we sowieso naar een Ping-pong show moesten gaan. Dat hebben we ook gedaan.

Voor zover onze reis in Bangkok. De volgende keer schrijf ik waarschijnlijk vanuit Phuket. Met mij gaat dus alles goed, ik hoop met jullie ook!

Liefs

Ps1. Foto’s volgen later, internet is hier te duur en uploaden duurt te lang.
Ps2. Mijn nieuwe nummer hier in Thailand is +66890640925

  • 04 Februari 2011 - 09:01

    Saskia:

    Hey Piet,

    Goed te horen dat je veilig bent aangekomen. Boven je bericht staat dat het bij jullie 33 graden is, dat is wel echt niet eerlijk hè!! Kun je daar niet wat van in een envelopje doen en even opsturen? Bedankt!

    Liefie, heel veel plezier en ik kijk nu al uit naar je volgende verslag!
    XXX

  • 04 Februari 2011 - 14:58

    Annie:

    Wat gaaf om te lezen meid :D! We moeten snel een keertje bijkletsen! Maar ik had ook begrepen van Joanna dat je er morgen (de 5de) zou zijn! Miss kunnen we zondag iets afspreken!
    Veel liefs en hopelijk tot snel!

  • 04 Februari 2011 - 15:43

    Kryschja:

    Sawasdee Pietie!

    Volgens mij was dat met dat bandje in Chiang Mai daar boven aan die te lange trap waar alle ouwe mensen met de lift gingen :) Waar ook al die klokken waren die je moest ringelen en dan kreeg je geluk en waar papa die cd heeft gekocht voor bij de foto's en waar we op blote voeten moesten lopen!
    You remember?

    Klinkt allemaal erg goed :)
    Geniet er maar lekker van, vooral van dat weer want dat hebben we hier niet.....................

    xxxx

    Ps. Miss ff met the guys naar Pataya gaan?? (a)

  • 04 Februari 2011 - 17:44

    Mam:

    Hey Staschja,
    We wisten natuurlijk al dat je goed was aangekomen maar het is prima om te horen dat jullie je goed vermaken.
    Geniet maar van Bangkok, daar zijn we zelf te kort geweest om er een goede indruk van te krijgen. Voor je het weet zit je in Phuket en dan gaat het serieuze leven echt beginnen.
    Veel plezier en goeie reis
    xx

  • 07 Februari 2011 - 10:46

    Iris Kerbusch:

    He Staschja! Leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dat het jullie goed bevalt! Nou aan plezier ontbreekt het jullie in ieder geval niet. Maak er iets moois van en geniet van deze bijzondere ervaring. Marian, Loes en ik zeiden al tegen je moeder: wij kwamen vroeger niet verder dan Bokrijk!. Tot kijk!
    Groetjes,
    Iris

  • 07 Februari 2011 - 22:27

    Felice:

    Sawadee Stasj!

    Zo heb ik je nog aan de telefoon, zo zit je alweer in Bangkok en heb je in een paar dagen alweer heel wat meegemaakt. Temperatuurtje heb je al mee en zo te zien ook alweer heerlijk Thais gegeten, leuke dingen gedaan en vrienden om je heen! Goed begin van je reis zou ik zeggen:D

    Geniet ervan!

    xxx

  • 08 Februari 2011 - 19:08

    Marian & Amber:

    Ha Staschja,
    Super te horen dat het allemaal al meteen goed bevalt! Had ook niet anders verwacht.... Zit net met Amber je reisverslag te lezen, leuk dat we allemaal zo een beetje kunnen mee genieten. Ik wens jou en je reisvrienden een te gekke tijd. Geniet er van, carpe diem!

    Nu Amber:hoi Stascha ik hoor dat het goed is in Thailand GROETJES Amber XXX

  • 10 Februari 2011 - 11:16

    Dominique:

    Ha nichtje

    Het echte avontuur is begonnen met een prima start zo te lezen! Geniet ervan en ik kan niet wachten op je volgende verhaal!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Staschja

Actief sinds 06 Jan. 2011
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 34184

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 24 Juni 2014

Op naar backpackersparadijs!

01 Februari 2011 - 11 Juli 2011

My journey into the big world

Landen bezocht: